LinkedIn & InMails: best practices | RED POPPY
Welkom bij Red Poppy - let's have a coffee
Ik heb dit bericht gelezen

LinkedIn & InMails: best practices

Ben jij ook iemand, gepassioneerd door werving en selectie net als ikzelf?
Ik ben overtuigd dat jullie ook heel goed weten hoe waardevol InMails zijn om die cruciale contacten te leggen met potentiële kandidaten.

Na toch wel enkele jaren ervaring te hebben vind ik het leuk om een aantal best practices met jullie te kunnen delen. Het schrijven van effectieve InMails is bijzonder belangrijk. We zijn niet allemaal contentwizards.

Maar… we zijn wel allemaal op zoek naar handvaten, inzichten om ons niveau naar een hoger niveau te tillen.

Hieronder geef ik graag een aantal van die handvaten mee. Veel succes met het opbouwen van waardevolle connecties!

  • Personaliseer

Vermijd vooral bulkmails.
De lezer ervaart deze als niet persoonlijk en zal geneigd zijn deze dan ook weg te klikken.

Gebruik de naam en persoonlijke details van de lezer.
Het is belangrijk om de profielinhoud van de lezer door te nemen voor je jouw inmail opstelt.

  • Houd het beknopt

Wees duidelijk, en schrijf een kort en krachtige boodschap.
Vermijd tekst die langer is dan 800 tekens – dit gaat vervelen.
Leg de focus op de kern van de boodschap.

  • Wees duidelijk en specifiek

Laat de ontvanger heel duidelijk weten waarom je contact opneemt en wat je van hen verwacht.
Wees niet vaag.

  • Voeg waarde toe

Geef relevante informatie mee, zoals vb een link naar een relevante vacature.

Een vacature is altijd boeiend als het een doorgroei betekent voor de lezer en vooral als die een uitdaging kan zijn voor hen.

  • Test en optimaliseer

Experimenteer met verschillende benaderingen en analyseer voor jezelf de resultaten.
Dit vraagt even tijd, maar zal zoveel opbrengen op lange termijn.
Doet optimalisaties op basis van jouw bevindingen en feedback.

  • Antwoord

Geef kandidaten en reden om te antwoorden op jouw mail.
Vraag om advies, een mening of een referral.

REDPOPPY 9